18.12.11

Snot..


Weinig nieuws, weinig zin, weinig energie... mijn ribben doen zeer van het hoesten en m'n hoofd staat onder spanning van de gruwelijke substansies die zich in alle holtes ophopen. Maar ja, life goes on..
De kiddo's lijkt het weinig te deren, alleen van de jongste kan ik extra kusjes verwachten. De oudste twee zijn toch voornamelijk met zichzelf bezig.
Tip van de orthopedagoog bij de oudste was: thuis vooral lekker spelen, niet te veel laten piekeren.. Nu het buitenspelen niet meer dagelijks tot de mogelijkheden behoort, proberen we andere 'verstand-op-nul-dingen' te zoeken. Wat mezelf betreft: ik vind het heerlijk om met mn handen bezig te zijn en 'iets' te maken. Op het moment ben ik haakverslaafd, en vooral de Granny squares zijn leuk om te doen! In het verlengde van mijn eigen haakkunst en de rustige uitwerking die het heeft op de oudste, wanneer ik zit te handwerken, leerde ik hem de kunst van het vingerhaken. Geslaagd! Hij is er al een poos mee onder de pannen geweest, razend trots op z'n steeds langer wordende sliert. En gister moest zijn werkstuk mee naar bed, zodat hij direct na het ontwaken kon... haken!
Hmmm... Onverwachte wending voor een stoere skelter- lego- boy. Misschien kan ik 'm ook leren breien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.