18.10.11

Jeugd en stokjes

Uiteindelijk is de hoofdpijn in de frisse buitenlucht vlot afgezakt en werd het toch nog een aardige dag met het kroost. Eenmaal op de praatstoel hoorde ik ze over en weer de mooiste dingen uitwisselen. Met name prinsesje zit in een fase, waarbij ze graag nieuwe termen uitprobeert, hoewel niet altijd goed toegepast.Het volgende besprak ze met haar broer, toen het onderwerpvia 'papegaaien bij 'parkieten' was aangekomen. "Mar by parkieten kinne net famkes, want dan krije se jeugd." Voor het geval u denkt dat dit op een verhaal over bloemetjes en bijtjes uitdraait, geef ik u ook het vervolg mee: "Want op 'e tillevysje hie Piertje ek in parkyt, mar dat koe net want se hie jeugd." "Oh", reageert grote broer."Mar dat hjit allergisch. Dat is net jeugd, mar jeuk!"

Later vindt grote broer in een bak met speelgoed een poppetje dat door mijzelf (met veel hulp van handwerkjuf Elgersma) is gebreid. Hij wil het graag hebben. Ik geef aan dat hij er gerust mee mag spelen, maar dat het niet van hem is (wetende dat het onooglijke ding ook door zijn zuster begeerd wordt). Of ik dan niet een nieuwe voor hem wil breien. Lachend geef ik toe dat ik dat echt niet meer zou kunnen. "Mar dan begjinst toch gewoan. En dan dochst stokje foar stokje!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.