13.12.13

Indische roerbak met garnalen

Speciaal voor die ene collega... ;)
Uit het kookboek "Lekker eten zonder fratsen" van 2002.
(foto dearbarbie)

Nodig:
 400 gr. Mie nestjes
(zout) (laat ik zelf weg)
2 uien, gesnipperd
(1-2 tl sambal oelek) (laat ik weg, of ik gebruik een drupje Chilisaus)
1 tl laos
2 tl gemalen koriander (ketoembar)
3 el zonnebloemolie
400 gr. Hollandse roerbakmix
200 gr gepelde roze garnalen
2 el ketjap manis

Kook de mie volgens de gebruiksaanwijzing gaar.
Fruit intussen de ui met de sambal, laos en ketoembar al omscheppend 5 min. in de hete olie.
Voeg de roerbakmix toe en bak de groenten al omscheppend beetgaar.
Voeg 1 dl water toe en breng alles aan de kook.
Schep de garnalen, de mie en de ketjap erdoor en warm alles goed door.
Lekker met Atjar en kroepoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.