1.2.12

Foar de kofje net eamelje...

..dit is een Fries spreekwoord. Letterlijk betekent het dat je vóór de koffie niet moet zeuren, het wil zeggen dat je sommige mensen 's morgens vroeg  beter met rust kunt laten. Nu ben ik zelf ook meer een avond- dan een ochtendmens, maar ik weet me over het algemeen redelijk aan te passen. Ik heb mijn huisgenoten tenminste nog niet horen klagen.
Maar goed, 's ochtends kun je dingen soms wel iets minder goed hebben. En als je dan een volle voorraadbus koffie uit je  handen laat schieten boven een vol keukenla.... 
Ik blíjf positief. Zij het met een zucht en een krampachtige grijns... Ik ben wel de dag begonnen met een heerlijk opgeruimd koffiela, en telkens als ik stofzuig geurt het hele huis naar verse koffie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.